út 14.5.2019
Rozhovory

S marketingovým ředitelem o fanzonách i permanentkách

Stávající sezona ještě nekončí, Baník už ale myslí na tu příští. Chystá pro ni několik novinek, o těch nejzákladnějších jsme si pohovořili s Martinem Rakem, marketingovým a obchodním ředitelem Baníku Ostrava.

Pane řediteli, začněme aktualitou, která se týká už nejbližšího utkání s Libercem. Baník otevře fanzonu, která bude součástí předzápasového programu.

„Ano. A stejně tak bude součástí nedělního utkání se Slavií. O jejím zřízení jsme přemýšleli delší čas. Letos na jaře dal výkonný ředitel klubu Michal Bělák impuls a šli jsme do toho. Jsme přesvědčeni, že Baník je klub, jehož fanoušci si fanzonu jednoznačně zaslouží. K produkci domácího zápasu podle našeho názoru fanzona patří. Počítali jsme a nadále počítáme s tím, že fanzony rozjedeme v příští sezoně, kdy chceme, aby byly součástí každého domácího utkání. Aspoň do doby, dokud nám bude přát počasí. Rozhodli jsme se ale, že jakousi předpremiéru připravíme ještě v této sezoně. Takže zvu jménem celého klubu všechny fanoušky, už dvě a půl hodiny před utkáním s Libercem pro ně bude fanzona připravena.“

Co v ní fanoušci naleznou?

Zábavu, občerstvení, samozřejmě především dobré pivo. Ale to není vše. Smyslem fanzony je také bližší kontakt s klubem. Proto chceme, aby se fanoušci ve fanzoně vždy potkali s někým z klubu. Ať už s někým z vedení Baníku, nebo s hráčem, současným, který třeba z nějakých důvodů nebude moci být nominován k utkání, nebo bývalým. Nezbytnou součástí fanzony bude také baníkovský minifanshop. Obecně lze říct, že ve fanzoně si na své přijde celá rodina.

Kde bude fanzona umístěna?

Na parkovišti mezi stadionem a Rudnou ulicí. Takže velmi blízko stadionu a zároveň na zajímavém a dostatečně prostorném místě. Parkovací místa využívají naši obchodní partneři, ale podařilo se nám pro ně vyjednat náhradní místa mezi hotelem Clarion a arénou, a tím tak uvolnit prostor pro fanzonu.

O další očekávané novince informoval Baník před několika dny. A tou je zahájení prodeje permanentek pro příští sezonu. Jaký očekáváte zájem ze strany fanoušků?

Věříme, že překonáme čísla ze současné sezony. V ní jsme vydali celkově zhruba 7500 permanentek. Doufáme, že na konci příští sezony budeme moci říci, že byla v tomto ohledu ještě úspěšnější.

Permanentky na příští sezonu jsou dražší, než byly ty současné…

Jsme přesvědčeni o tom, že fanoušci důvody toho, že jsme permanentky o něco zdražili, pochopí a přijmou. Důvodů, proč jsme k tomuto kroku přistoupili, je několik. Zatímco ostatní kluby v posledních sezonách ceny zvyšovaly, Baník tak nečinil. I s ohledem na to, že fanoušci příliš radosti s Baníkem v minulosti nezažili. Dnes už je tomu jinak, Baník se výrazně posunul nahoru. To je ale jen jedna okolnost.

Jaké jsou ty další?

Nelze přehlížet, že ceny se zvyšují všeobecně, takže náklady rostou i klubu. Jde také o to, že Baník je stále klubem, který je závislý především na finanční podpoře svého majitele, který Baník zachránil, vrátil mu hrdost a vrátil hrdost i jeho fanouškům. Věříme, že fanoušci zvýšení ceny permanentky pojmou i jako pomoc Baníku a sounáležitost s jeho majitelem, který je i nadále odhodlán své finance Baníku Ostrava dávat.

Permanentka skýtá řadu benefitů, můžete vyjmenovat aspoň některé?

Už jsme o nich informovali a ještě budeme. Proto jen ty nejdůležitější. Tou základní je značně zvýhodněná cena na jednotlivé utkání. V době, kdy lze počítat s tím, že některé zápasy budou opět vyprodány, nebo se vyprodání velmi přiblíží, je velmi důležitá jistota místa. Tu každý permanentkář zkrátka má a nemusí od časných hodin stát ve frontě, aby na něj zbyl lístek, nebo v noci čekat na zahájení internetového prodeje, aby si včas stačil lístek koupit. I v příští sezoně budeme pokračovat se soutěžemi, které jsou určené výhradně permanentkářům. V letošní sezoně se tyto soutěže setkaly s úspěchem a velmi pozitivními ohlasy. Ceny jsou ostatně velmi zajímavé. Nikoliv nepodstatná je výhoda přednostního nákupu vstupenky na zápasy MOL Cupu hrané mimo naše domácí prostředí. Tu mohou ostatně právě v těchto dnech ocenit stávající permanentkáři, kteří se už v úterý mohou přednostně dostat ke vstupenkám na finále MOL Cupu proti Slavii. A dále bych mohl jmenovat slevu 10% na nákup zboží v našich fanshopech, bezplatný vstup na utkání juniorky, která bude hrát v příští sezoně MSFL. Rádi bychom pozvali fanoušky i na utkání našeho ženského týmu, kam budou mít permanentkáři také vstup zdarma, stejně jako na přípravné zápasy A týmu organizované Baníkem. Nesmím zapomenout na zařazení našich permanentkářů do infosystému Hedurio, který bude fanouškům poskytovat mailem důležité klubové informace. Jak vidíte, je to velice dlouhý výčet.

Nové permanentky mají také nový design. Jsou na něm vyobrazeny známé i neznámé tváře…

Do nové sezony chceme vstoupit s mottem, které zní „Všichni jsme Baník“. Protože si myslíme, že to tak v tomto regionu a do značné míry i za jeho hranicemi je. Baník Ostrava spojuje obrovské množství lidí. Známých i neznámých. Napříč věkem, napříč povoláním, náboženským přesvědčením, sociálním zařazením... To vše jde stranou, když tisícovky fanoušků stojí v ochozech a fandí Baníku. Všichni jsou Baník. Všichni si zaslouží na permanentce být. Tak jako platí, že všichni jsou Baník, stejně tak platí, že bez fanoušků by stejně jako bez hráčů, trenérů či manažerů žádný Baník neexistoval. Proto do příští sezony vyrazíme s tvářemi známými i neznámými. Všechny jsou pro Baník stejně důležité.

13
Samuel
Grygar
35
Jakub
Markovič
19
David
Lischka
26
Filip
Blažek
7
Karel
Pojezný
77
Gigli
Ndefe
4
Robert
Mišković
12
Tomáš
Rigo
29
Ladislav
Takács
28
Filip
Kubala
20
Abdullahi
Tanko
17
Michal
Frydrych
30
Jiří
Letáček
24
Jan
Juroška
10
Matěj
Šín
21
Jiří
Klíma
11
Eldar
Šehić
9
David
Buchta
0
Paixao da Silva
Ewerton
5
Jiří
Boula
15
Patrick
Kpozo